Wanneer zijn jullie open?

We zijn 7 dagen per week geopend. Onze online winkel is alijd bereikbaar op www.scheltema.nl. Bekijk hieronder onze openingstijden:

Maandag: 11:00 - 20:00 uur

Dinsdag: 10:00 - 20:00 uur

Woensdag 10:00 - 20:00 uur

Donderdag 10:00 - 21:00 uur

Vrijdag 10:00 - 21:00 uur

Zaterdag 10:00 - 20:00 uur

Zondag 11:00 - 20:00 uur

Hebben jullie het boek dat ik zoek?

Ja, in de meeste gevallen wel. U kunt uw boek op verschillende manieren vinden:

1. Typ hierboven in de zoekbalk uw zoekopdracht op basis van auteur, (woorden uit) de titel of op ISBN. Kies uit de resultaten het boek dat u wilt bestellen.

2. Kunt u het boek niet vinden via de website? Dan kunnen we u op verschillende manieren verder helpen. U kunt ons namelijk altijd bellen op 0205231411. De Klantenservice helpt u dan graag verder. Daarnaast kunt u ons via Facebook of Twitter een bericht sturen. Ook bent u altijd welkom in onze winkel op het Rokin. Onze ervaren boekverkopers helpen u graag verder!

U hoeft overigens niet exact de titel van een boek te weten. U kunt ook bij ons terecht als u advies wil over een bepaald onderwerp waar u een goed boek voor zoekt.   

Moet ik verzendkosten betalen?

Nee, bij Scheltema betaalt u geen verzendkosten als u nieuwe Nederlandstalige boeken bestelt. Bij tweedehands, ramsj en anderstalige boeken betaalt u eenmalig per bestelling EUR 1,95 aan verzendkosten plus  EUR 0,95 per boek dat u bestelt.

Hoe kan ik betalen?

In onze winkel op het Rokin kunt u betalen met:

1. Contant geld
2. Pin
3. Creditcard (Visa, MasterCard, American Express)
4. Boekenbon
5. VVV Cadeaubon
6. Scheltema Cadeaucard

Online kunt u betalen met:

1. iDeal
2. Creditcard (Visa, MasterCard, American Express)
3. Paypal
4. Bancontact / Mister Cash
5. De Digitale Boekenbon
6. Scheltema Cadeaucard

Ook kunt u het boek reserveren en ophalen in de winkel.

Krijg ik een factuur van mijn online bestelling?

Ja, die krijgt u. U krijgt deze direct nadat uw bestelling is afgerond op het e-mailadres dat u heeft opgegeven. Het kan voorkomen dat de e-mail terecht is gekomen in uw spamfilter. Bekijk daarom ook uw spamfilter als u de e-mail niet in uw gewone inbox heeft ontvangen.

Ook kunt u uw factuur inzien via 'Mijn profiel' als u zich heeft geregistreerd. Als u bent ingelogd, klikt u op 'Bestellingen'. Klik vervolgens op het bestelnummer. U krijgt dan de factuur te zien.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn boek ontvang?

Voor de meeste bestellingen geldt dat ze, mits ze voor 23:00 uur besteld zijn, de volgende dag gratis bij u worden bezorgd. Er zijn echter een aantal uitzonderingen:

1. Nieuwe boeken op www.scheltema.nl worden op dit moment direct bij de leverancier besteld. Voor de meeste van deze boeken geldt de 24-uurslevering. Sommige van deze boeken hebben echter een langere levertijd. Deze levertijd varieert tussen de 2 en 7 werkdagen.

2. De levering wordt verzorgd door PostNL. Brievenbuspost wordt door hen niet bezorgd op zondag en maandag. Pakketten worden op alle dagen behalve zondag bezorgd. Het kan dus zijn dat uw boek er langer over doet, omdat PostNL het boek op die dag niet bezorgt.

3. Soms komt het voor dat een boek tijdelijk niet leverbaar is omdat deze bijvoorbeeld in herdruk is. De leverancier handelt de bestelling dan af zodra het boek weer is uitgebracht.

Wilt u graag weten wanneer uw boek wordt bezorgd? Stuur dan een e-mail naar klantenservice@scheltema.nl en vermeld daarbij uw ordernummer en de titel of ISBN van het boek dat u heeft besteld.     

Kan ik mijn online bestelling retourneren?

Ja, dat kan. U kunt uw bestelling binnen vier weken retourneren aan het onderstaande antwoordnummer:

Scheltema B.V.
Antwoordnummer 46746
1060 VL Amsterdam

Graag ontvangen we de originele pakbon ook bij de retourzending. Dan kunnen we ervoor zorgen dat het geld ook op uw rekening wordt teruggestort.

Ook is het mogelijk om het pakket in de winkel te retourneren. U kunt dit doen bij onze Klantenservice op de derde etage. U krijgt dan uw geld terug of een cadeaubon. 

*Het is niet mogelijk om een Ebook te retourneren.

Verkopen jullie ook tweedehands boeken?

Ja, dat doen we! Ons aanbod aan tweedehands kunt u vinden op de vierde etage bij ons op het Rokin 9 en op de website. Ons assortiment aan tweedehands hebben we overgenomen van de voormalige De Slegte winkel aan de Kalverstraat.

Kopen jullie ook boeken in?

Ja, dat doen we van woensdag tot en met zaterdag tussen 10:00 en 13:00 uur op de vierde etage. We hebben namelijk een groot aanbod aan tweedehands boeken. Deze kunt u bij ons op de vierde etage vinden. 

Om uw boeken aan ons te verkopen, moet u ouder zijn dan 18 jaar. Daarnaast moet u een geldig legitimatiebewijs laten zien. De boeken die we niet van u kopen, kunt u niet bij ons achterlaten en moet u dus weer mee naar huis nemen. 

We kopen enkel de volgende rubrieken in:

- Nederlandse Literatuur (recente en betere edities)
- Poëzie (recente en betere edities)
- Kinderboeken
- Graphic Novels
- Psychologie
- Filosofie
- Recht
- Geschiedenis (Nederlandse geschiedenis en Krijgsgeschiedenis)
- Reizen (geschiedenis en informatie over landen)
- Kunstgeschiedenis
- Kunstmonografieën
- Klassieke muziek
- Koken
- Esoterie
- Hobby/vervoer

LET OP: We kopen alleen nog maar studieboeken in van de studie Rechten. Overige studieboeken worden op dit moment niet door ons ingekocht.

Same day delivery: Hoe werkt de bezorgscooter?

Als we een boek op voorraad hebben, dan kunnen we het boek dezelfde dag thuis bezorgen bij iedereen die binnen de ring van Amsterdam woont of werkt.

Als u bij een boek het 'brommer' icoontje ziet staan, dan kunt u het boek op dezelfde dag laten bezorgen.

U kunt uw boek afrekenen op de website via het normale bestelproces. Uit veiligheidsredenen is het niet mogelijk om een boek contant af te rekenen.

Uiteraard betaalt u geen bezorgkosten.

Same day delivery: Wanneer bezorgen jullie mijn bestelling?

We proberen uw boek binnen drie uur te bezorgen. We bellen of mailen u altijd op het moment dat we weg rijden zodat u weet dat we eraan komen.

Same day delivery: Bezorgen jullie de hele dag?

Ja, we bezorgen de hele dag tijdens winkeltijden. U kunt tot 18:00 uur een bestelling plaatsen. De boeken komen uit onze eigen voorraad en die is voor ons beschikbaar op het moment dat de winkel open is.

Same day delivery: Bezorgen jullie ook op mijn werk?

Ja, we bezorgen ook op uw werk als uw werkadres zich binnen de ring van Amsterdam bevindt.

Same day delivery: Moet ik op het adres aanwezig zijn als jullie komen bezorgen?

Ja, het liefst wel. Ook als u het boek al online heeft afgerekend. We overhandigen uw boek graag persoonlijk!

Waar kan ik mijn Ebook downloaden?

Als u de bestelling van uw Ebook heeft afgerond, dan kunt u uw boek downloaden via 'Mijn profiel'. Links op de pagina ziet u dan een link naar 'Ebooks'. Daar staan alle links van de door u bestelde Ebooks.

Heeft u nog geen profiel aangemaakt, maar wel een Ebook besteld? Dan kunt u als volgt de link naar uw Ebook krijgen:

1. Ga naar 'Inloggen', rechtsboven op de pagina;

2. Kies voor 'Wachtwoord vergeten' en vul het e-mailadres in waarmee u het Ebook heeft besteld;

3. Op het e-mailadres dat u heeft opgegeven, ontvangt u nu een e-mail met wachtwoord. Gebruik dit wachtwoord om in te loggen. Vervolgens kunt u het boek downloaden via 'Ebooks' links op uw profiel. 

Als het niet lukt om uw Ebook te downloaden, stuur dan een e-mail naar klantenservice@scheltema.nl en vermeld daarbij het ordernummer. We zullen er dan voor zorgen dat u de link alsnog krijgt.

 

MINDBUSZEUS2 : scheltema