150 years of Heineken

150 years of Heineken

brewery, brand and family

150 years of Heineken: Brewery, brand, and family describes the impressive national and international expansion of the brewing company acquired by Gerard Heineken in 1864. What is the secret of success? Exploring the themes of innovation, internationalization, competition and cooperation, marketing, human capital, and corporate governance, the authors present and analyse the history of the company. From the very start, the brewery recognized the importance of innovation. At the same time, Gerard Heineken, his fellow board members, and their successors were constantly on the lookout for growth opportunities. As early as the 1930s, they started expanding into Asia, Africa, and America. While they competed with other businesses, cooperation was also an important instrument. Thanks to a consistent marketing and advertising strategy, Heineken became a global brand with a distinctive 'green' identity. Alfred Heineken protected this brand and ensured a continuing role for the Heineken family. Yet because of the strict financial limits that he imposed, the company was at risk of falling behind its competitors in the 1990s. Through four major acquisitions in the 21st century, Heineken re-emerged as the world's third largest brewing company, while maintaining its close ties with its founding family.

€ 62,95

Waarom bestellen bij Scheltema?

Vanaf €17,50 aan nieuwe Nederlandstalige boeken gratis verzending.

Gratis retourneren.

Boektype Verkrijgbaar in extra informatie Voorraad Prijs Levertijd Uw bestelling
Nieuw Externe leverancier € 62,95

Afwijkende levertijd: 1 tot 2 werkdagen.

ISBN
9789089534293
Uitgever
Koninklijke Boom Uitgevers
Druk vanaf
1e
Verschenen
22-08-2014
Taal
Engels
Bladzijden
606 pp.
Bindwijze
Paperback
Rubriek
Geschiedenis algemeen

Bij een bestelling kunt u online direct afrekenen. U kunt betalen met iDeal, Master Card, Visa, American Express, Paypal, Mister Cash en de Digitale Boekenbon. Vanzelfsprekend worden deze gegevens ook over een beveiligde (SSL) verbinding verstuurd waarmee uw veiligheid is gegarandeerd.

Verzendkosten en levertijden

Gratis verzending binnen Nederland vanaf € 17,50. 

Bij bestellingen onder de € 17,50 bedragen de verzendkosten €2,95.

Voor verzending naar België wordt € 2,95 gerekend. De verzenkosten van tweedehands boeken bedragen € 2,95.

Bij verzending naar Duitsland rekenen wij € 20 per bestelling. Naar overige landen verzenden wij niet.

Let op: vanwege grote drukte bij PostNL kan de levertijd momenteel helaas langer zijn dan u van ons gewend bent.

Reserveren

Nieuwe, tweedehands boeken en ramsj kunt u reserveren wanneer deze op voorraad zijn. U kunt uw reservering direct online betalen of u betaalt bij het afhalen van uw reservering in de winkel. De betaalwijze kunt u aangeven bij stap 3 'Betaalwijze'.

Loading...

.
pro-mbooks1 : scheltema