Perennial seller

Perennial seller

The Art of Making and Marketing Work that Lasts

The book that Inc. says "every entrepreneur should read" and an FT Book of the Month selection...

How did the movie The Shawshank Redemption fail at the box office but go on to gross more than $100 million as a cult classic?

How did The 48 Laws of Power miss the bestseller lists for more than a decade and still sell more than a million copies?

How is Iron Maiden still filling stadiums worldwide without radio or TV exposure forty years after the band was founded?

Bestselling author and marketer Ryan Holiday calls such works and artists perennial sellers. How do they endure and thrive while most books, movies, songs, video games, and pieces of art disappear quickly after initial success? How can we create and market creative works that achieve longevity?

Holiday explores this mystery by drawing on his extensive experience working with businesses and creators such as Google, American Apparel, and the author John Grisham, as well as his interviews with the minds behind some of the greatest perennial sellers of our time. His fascinating examples include:

• Rick Rubin, producer for Adele, Jay-Z, and the Red Hot Chili Peppers, who teaches his artists to push past short-term thinking and root their work in long-term inspiration.
• Tim Ferriss, whose books have sold millions of copies, in part because he rigorously tests every element of his work to see what generates the strongest response.
• Seinfeld, which managed to capture both the essence of the nineties and timeless themes to become a modern classic.
• Harper Lee, who transformed a muddled manuscript into To Kill a Mockingbird with the help of the right editor and feedback.
• Winston Churchill, Stefan Zweig, and Lady Gaga, who each learned the essential tenets of building a platform of loyal, dedicated supporters.

Holiday reveals that the key to success for many perennial sellers is that their creators don't distinguish between the making and the marketing. The product's purpose and audience are in the creator's mind from day one. By thinking holistically about the relationship between their audience and their work, creators of all kinds improve the chances that their offerings will stand the test of time.

€ 17,95

Waarom bestellen bij Scheltema?

Vanaf €15,- aan nieuwe Nederlandstalige boeken gratis verzending.

Gratis retourneren.

Boektype Verkrijgbaar in extra informatie Voorraad Prijs Levertijd Uw bestelling
Nieuw Webshop € 17,95

Afwijkende levertijd: 5 werkdagen.

ISBN
9780143109013
Uitgever
Penguin US
Druk vanaf
1e
Verschenen
18-07-2017
Taal
Engels
Bladzijden
256 pp.
Bindwijze
Overig Hardback
Rubriek
Economie algemeen

Bij een bestelling kunt u online direct afrekenen. U kunt betalen met iDeal, Master Card, Visa, American Express, Paypal, Mister Cash en de Digitale Boekenbon. Vanzelfsprekend worden deze gegevens ook over een beveiligde (SSL) verbinding verstuurd waarmee uw veiligheid is gegarandeerd.

Verzendkosten en levertijden

Alle nieuwe, Nederlandstalige boeken boven de € 15 verzenden wij gratis, daaronder betaalt u € 1,95.  Bij tweedehands, ramsj en anderstalige boeken betaalt u € 1,95 + € 0,95 per besteld boek. Voor verzending naar België wordt € 1,95 + € 1,95 per boek gerekend. Bij verzending naar Duitsland rekenen wij € 20 per bestelling. Naar overige landen verzenden wij niet.


Over het algemeen worden nieuwe Nederlandstalige boeken die u voor 23.00 bestelt, de volgende dag thuisbezorgd. Tweedehands boeken en ramsj worden op werkdagen dagelijks verzonden. Als u de bestelling vóór 15.00 uur plaatst, heeft u de boeken meestal de volgende dag in huis.

Reserveren

Nieuwe, tweedehands boeken en ramsj kunt u reserveren wanneer deze op voorraad zijn. U kunt uw reservering direct online betalen of u betaalt bij het afhalen van uw reservering in de winkel. De betaalwijze kunt u aangeven bij stap 3 'Betaalwijze'.

Loading...

.
pro-mbooks1 : scheltema