De organisatie als hulpmiddel

De organisatie als hulpmiddel

Dit boek geeft studenten een helder beeld van de structuur en werkwijze van organisaties in de zorg- en welzijnssector. Het is een nuttig hulpmiddel voor hbo-studenten die op stage gaan of hun eerste baan beginnen in deze sector: Maatschappelijk Werk en Dienstverlening, Sociaal-Pedagogische Hulpverlening, Sociaal-Juridische Dienstverlening, Toegepaste Psychologie, Verpleegkunde, Management in de zorg, Fysiotherapie, Logopedie en andere vormen van hulp- of dienstverlening.

Een greep uit de behandelde onderwerpen: kenmerken van non-profitorganisaties, de organisatie als sociaal systeem, dienstverlening, marktwerking, klantrelaties, decentralisatie, rechtspositie personeel, flexwerk, zzp’ers, interculturele communicatie, organisatiecultuur, projectmanagement, samenwerking en conflicten, macht en besluitvorming, beleid, managementstijlen, aanbesteding, marktanalyses, financiën.

Deze zesde druk besteedt ruim aandacht aan de effecten van recent overheidsbeleid op de positie en werkwijze van dienstverlenende instellingen: de ombouw van de welvaartsstaat naar een participatiemaatschappij, naar zelfredzaamheid, mantelzorg en decentralisatie van beleid en financiering. We zien deze ontwikkeling zowel in Nederland als in Vlaanderen. 

De organisatie als hulpmiddel beschrijft de werking van organisaties met behulp van begrippen, theorieën en modellen die in dit vakgebied zijn ontwikkeld. Praktijkcasussen en krantenberichten laten zien dat theorie en praktijk soms hevig botsen. Figuren en foto's geven op hun eigen wijze een kijk op de werkelijkheid. 

Op de website bij het boek staan samenvattingen, opdrachten en toetsen.

Auteur Klaas Schermer studeerde aan de Universiteit van Amsterdam algemene politieke en sociale wetenschappen en was werkzaam in het hbo in Nederland en in Duitsland, was onderwijsontwikkelaar en gastdocent bij opleidingen in Hongarije en de VS, en organiseerde internationale onderwijsprojecten met opleidingen in een tiental landen, was actief in het openbaar bestuur en had zitting in enkele stichtingsbesturen. Hij schreef diverse boeken over vergaderen, onderhandelen, organiseren, internationale samenwerking en communicatie.

<>

€ 36,95

Waarom bestellen bij Scheltema?

Vanaf €15,- aan nieuwe Nederlandstalige boeken gratis verzending.

Gratis retourneren.

Boektype Verkrijgbaar in extra informatie Voorraad Prijs Levertijd Uw bestelling
Nieuw Webshop € 36,95

Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis.

Uw bestelling wordt bezorgd door PostNL

ISBN
9789036817059
Uitgever
Bohn Stafleu van Loghum
Druk vanaf
6e
Verschenen
08-03-2017
Taal
Nederlands
Bladzijden
338 pp.
Bindwijze
Paperback
Rubriek
Sociale wetenschap algemeen

Bij een bestelling kunt u online direct afrekenen. U kunt betalen met iDeal, Master Card, Visa, American Express, Paypal, Mister Cash en de Digitale Boekenbon. Vanzelfsprekend worden deze gegevens ook over een beveiligde (SSL) verbinding verstuurd waarmee uw veiligheid is gegarandeerd.

Verzendkosten en levertijden

Alle nieuwe, Nederlandstalige boeken boven de € 15 verzenden wij gratis, daaronder betaalt u € 1,95.  Bij tweedehands, ramsj en anderstalige boeken betaalt u € 1,95 + € 0,95 per besteld boek. Voor verzending naar België wordt € 1,95 + € 1,95 per boek gerekend. Bij verzending naar Duitsland rekenen wij € 20 per bestelling. Naar overige landen verzenden wij niet.


Over het algemeen worden nieuwe Nederlandstalige boeken die u voor 23.00 bestelt, de volgende dag thuisbezorgd. Tweedehands boeken en ramsj worden op werkdagen dagelijks verzonden. Als u de bestelling vóór 15.00 uur plaatst, heeft u de boeken meestal de volgende dag in huis.

Reserveren

Nieuwe, tweedehands boeken en ramsj kunt u reserveren wanneer deze op voorraad zijn. U kunt uw reservering direct online betalen of u betaalt bij het afhalen van uw reservering in de winkel. De betaalwijze kunt u aangeven bij stap 3 'Betaalwijze'.

Loading...

.
pro-mbooks1 : scheltema